Επιμορφωτικά Σεμινάρια Οκτωβρίου 2012 PDF Εκτύπωση E-mail
Δευτέρα, 05 Νοέμβριος 2012 10:39

ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2012  ΣΤΟ ΠΙΛΟΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΝΔΡΑΒΙΔΑΣ

 

Στα πλαίσια της Γ’ Φάσης Επιμόρφωσης εκπαιδευτικών για την Πιλοτική εφαρμογή των Νέων Προγραμμάτων Σπουδών οργανώθηκε και πραγματοποιήθηκε στο Γυμνάσιο Ανδραβίδας τριήμερο επιμορφωτικών σεμιναρίων, στις 22, 23 και 24 Οκτωβρίου 2012.

 

Το συντονισμό εφαρμογής, σύμφωνα με το νόμο, είχε η Προϊσταμένη Επιστημονικής και Παιδαγωγικής Καθοδήγησης κυρία Σοφία Χριστοπούλου η οποία τίμησε με την παρουσία της την έναρξη του προγράμματος. Τη γενική οργάνωση είχε η υπεύθυνη παιδαγωγικής ευθύνης του Γυμνασίου Ανδραβίδας κυρία Σπυριδούλα Σκλαβενίτη, ενώ την κατά κλάδο επιμόρφωση ανέλαβαν οι σύμβουλοι επιστημονικής ευθύνης. .

Πιο συγκεκριμένα:

 

Τη Δευτέρα 22 Οκτωβρίου, πραγματοποιήθηκε η επιμορφωτική ημερίδα των φιλολόγων του σχολείου την οποία παρακολούθησαν και εκπαιδευτικοί του ιδίου κλάδου από γειτονικά σχολεία (Τραγανό, Λεχαινά κ.α.). Την αρχική εισήγηση είχε η  Διευθύντρια του σχολείου κα Παναγιώτα Σπυροπούλου, Κοινωνιολόγος Med, η οποία αναφέρθηκε στη Φιλοσοφία των Νέων Προγραμμάτων Σπουδών. Επεσήμανε τα καινοτόμα στοιχεία (μαθητοκεντρική μέθοδο διδασκαλίας, ανακαλυπτική και ομαδοσυνεργατική μάθηση, διαφοροποιημένη διδακτική κλπ) και τόνισε ιδιαίτερα  την αξιοποίηση  αυτών ώστε να γίνεται ο μαθητής   μικρός επιστήμονας, μικρός δημιουργός και  να εξοικειώνεται με την χρήση της βιβλιογραφίας και τον τρόπο έρευνας. Αλλά και ο διδάσκων από την άλλη πλευρά,  στα Νέα Προγράμματα Σπουδών,   έχει την ελευθερία να επιλέξει τις θεματικές ενότητες και τον τρόπο διδασκαλίας με γνώμονα, όπως είπε η κυρία Σπυροπούλου, την «πολιτισμική βαλίτσα» (κατά τον Μπουρντιέ), που κουβαλάει το κάθε παιδί από το σπίτι του.

Αναφέρθηκε επίσης στο πνεύμα συνεργασίας που καλλιεργείται μεταξύ μαθητών και καθηγητών αλλά και μεταξύ Διεύθυνσης και συλλόγου καθηγητών. Τόνισε ακόμη ότι ο Διευθυντής του Νέου Σχολείου ασκεί συμβουλευτικό και υποστηρικτικό ρόλο στην εφαρμογή των καινοτομιών και ως εκ τούτου χρειάζεται να έχει  διοικητική, και  επιστημονική επάρκεια και κυρίως ΟΡΑΜΑ.

Η κυρία Σπυροπούλου επεσήμανε και τις δυσκολίες της εφαρμογής καθώς και  ορισμένες  αντιφάσεις  που υπάρχουν ανάμεσα στο πλαίσιο που ορίζει τον τρόπο αξιολόγησης των μαθητών και στο παραδοσιακό που συνεχίζει να εφαρμόζεται.

Ακολούθησαν δειγματικές διδασκαλίες που ανέλαβαν οι φιλόλογοι του Πιλοτικού Γυμνασίου Ανδραβίδας στα τμήματα τους, στο μάθημα  Νεοελληνική Γλώσσα και Γραμματεία (Λογοτεχνία και Γλωσσική Διδασκαλία, αντίστοιχα).  Δίδαξαν οι φιλόλογοι: Αναστασία Καραδήμα, Κωνσταντίνα Παπαδημητρίου και Διονύσιος Λαμπρόπουλος. Σχέδιο μαθήματος στην Αρχαία Ελληνική Γλώσσα από μετάφραση, (Οδύσσεια Α’ Γυμνασίου) παρουσίασε ο φιλόλογος Νίκος Βράκας.

Στην ημερίδα συμμετείχαν οι σχολικοί σύμβουλοι  Φιλολόγων  του Νομού Ηλείας κυρίες Σουζάνα Ζαχαροπούλου και Παρασκευή Βασιλειάδου. Παρουσίασαν Σχέδια  Διδασκαλίας της Αρχαίας Ελληνικής γλώσσας και Λογοτεχνίας,  σύμφωνα με τα  Νέα Προγράμματα Σπουδών.

Τέλος η σχολική σύμβουλος Χρυσούλα Σπυρέλη, υπεύθυνη για την οργάνωση και τη διεξαγωγή της παραπάνω ημερίδας, εισηγήθηκε θέμα που αφορά τη Δημιουργική Γραφή  στη β΄ φάση διδασκαλίας της Λογοτεχνίας.

 

Την Τρίτη 23 Οκτωβρίου, η υπεύθυνη σχολική σύμβουλος  Παιδαγωγικής και Επιστημονικής ευθύνης του Γυμνασίου Ανδραβίδας κα Σπυριδούλα Σκλαβενίτη, οργάνωσε και πραγματοποίησε επιμόρφωση για τους καθηγητές κλάδου ΠΕ04. Η κα Σκλαβενίτη  παρουσίασε σχέδιο διδασκαλίας  στους μαθητές  Β΄ Γυμνασίου στο πλαίσιο του μαθήματος της Γεωγραφίας, εφαρμόζοντας τη βιωματική  μαθησιακή μέθοδο με θέμα « Δίκτυα επικοινωνίας που μας ενώνουν».

Στη συνέχεια η καθηγήτρια  Γαλλικής γλώσσας κα Αναστασία Κατσουλιέρη με τον καθηγητή Φυσικής κ Επαμεινώνδα Αντωνόπουλο παρουσίασαν διαθεματική εργασία με εμπλεκόμενα μαθήματα  τα Γαλλικά και τη Γεωγραφία Β΄ Γυμνασίου. Η εργασία  παρουσιάσθηκε σε συνθήκες σχολικής τάξης με την ενεργό συμμετοχή των μαθητών της Β΄ τάξης, έχοντας ως στόχο να τους εξοικειώσει αφενός με το Γαλλικό λεξιλόγιο και αφετέρου με την έννοια του γεωγραφικού χώρου.

Την ανωτέρω επιμόρφωση παρακολούθησαν εκπαιδευτικοί του κλάδου των Φυσικών  από τα γειτονικά σχολεία.

 

Την ίδια ημέρα πραγματοποιήθηκε επιμόρφωση και στους καθηγητές του κλάδου ΠΕ03 από τον σχολικό σύμβουλο των Μαθηματικών κο Ευστάθιο Λειβαδά. Δίδαξε η μαθηματικός κα  Χρυσούλα  Οικονόμου στους μαθητές της Β΄ Γυμνασίου  την έννοια των πραγματικών αριθμών κ.α., με τη μέθοδο της εργασίας σε ομάδες.

 

Την Τετάρτη 24 Οκτωβρίου 2012 η σχολική σύμβουλος της Αγγλικής γλώσσας κα Μαριάνθη Κοταδάκη  πραγματοποίησε επιμόρφωση στους καθηγητές της Αγγλικής γλώσσας του Ν.  Ηλείας  εφαρμόζοντας στους μαθητές της Γ΄ Γυμνασίου σχέδιο διδασκαλίας με τη μέθοδο της  διαφοροποιημένης διδακτικής.

Παράλληλα την ίδια ημέρα,  η σχολική σύμβουλος  των Νομικών κα Αγγελική Ηλιοπούλου- Τσουτσάνη έκανε δειγματική διδασκαλία στη σχολική τάξη στο πλαίσιο του μαθήματος Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής Γ ΄Γυμνασίου, εφαρμόζοντας τη βιωματική- συνεργατική μέθοδο μάθησης.

 

Μέσα στο μήνα Νοέμβριο του 2012, στο Γυμνάσιο Ανδραβίδας,θα ολοκληρωθεί ο κύκλος των επιμορφωτικών εφαρμογών εντός της  σχολικής αίθουσας και για τα υπόλοιπα μαθήματα που διδάσκονται με το  Νέο Πιλοτικό Πρόγραμμα Σπουδών.

Τελευταία Ενημέρωση στις Δευτέρα, 05 Νοέμβριος 2012 10:41
 
 

sch.gr

saferinternet

digital school

blog andrav