Project στην Οικιακή Οικονομία Εκτύπωση
Πέμπτη, 21 Ιούνιος 2012 10:30

PROJECT ΣΤΟ  ΜΑΘΗΜΑ   ΤΗΣ  ΟΙΚΙΑΚΗΣ   ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ

Οι    μαθητές   της   Α?   τάξης  του  Γυμνασίου     Ανδραβίδας,  με  αφορμή  την  ενότητα  της   Διατροφής  ασχολήθηκαν  με  το  project που  είχε  θέμα: <<Οι  επιπτώσεις  της  ισορροπημένης  δίαιτας  και  οι  διατροφικές  συνήθειες  των  νέων>>. Αρχικά  εντόπισαν  βασικές  αρχες  της  σωστής  διατροφής  και  στη   συνέχεια  αναζήτησαν  το  ρόλο  των  θρεπτικών  συστατικών  στην  καλή  λειτουργία  του  οργανισμού  μας. Μεγάλη   έμφαση  έδωσαν  και  στις  ομάδες   τροφίμων,  οι  οποίες   αποτελούν  βασική  παράμετρο  για  τη  διαμόρφωση  ενός  σωστού  τρόπου  διατροφής. Στα  πλαίσια  του   project   διεξήγαγαν   έρευνα  με  σκοπό  την  αξιολόγηση  των  διατροφικών  συνηθειών  των  νέων  της  πόλης  μας.

 

 

Οι  μαθητές  είχαν  την  ευκαιρία   να  χρησιμοποιήσουν  την  τεχνική   της  έρευνας,  να  μάθουν  να   διατυπώνουν  ερωτηματολόγιο  και  στη  συνέχεια  να  το  επεξεργάζονται   με  σκοπό  τη  διεξαγωγή   συμπερασμάτων. Τα  δείγματα    που  χρησιμοποίησαν    από  την  έρευνα  ήταν  78  (47  κορίτσια  και  31 αγόρια) . Από  την  έρευνα  προέκυψε  ό-τι  τα  περισσότερα  παιδιά  προσλαμβάνουν  καθημερινά  5  γεύματα  (πρωινό,  δεκατιανό, μεσημεριανό, απογευματινό,  βραδινό)  και  το  πρωινό  τους  αποτελείται   από  γάλα  και  δημητριακά. Οι  μικρομερίδες  γάλακτος  που  καταναλώνουν  καθημερινά  είναι  (1-2),  ποσότητα  που   δεν  καλύπτει  τις  αυξημένες  ανάγκες  τους  για  ασβέστιο. Το  ίδιο  συμβαίνει  και  με τις  μικρομερίδες  φρούτων  και  λαχανικών (1-2 ) κάθε  μέρα,  οι  οποίες  δεν  είναι   αρκετές  για  να  εξασφαλίσουν   βιταμίνες  και   ανόργανα   συστατικά. Η  κατανάλωση  επεξεργασμένων τυποποιημένων  προιόντων  δεν   είναι  συχνή (1-2  φορές  την  εβδομάδα ),  ενώ  μεγάλος  αριθμός  παιδιών  προτιμά  τρόφιμα  που  παρασκεύαζονται  στο  σπίτι. Τα  παιδιά  καταναλώνουν  αναψυκτικά  και  οινοπνευματώδη   ποτά  1-2  φορές  εβδομαδιαίως  και  το  γεύμα  που  θα  προ-τιμούσαν  οι  περισσότεροι  είναι  πίτσα  με  coca-cola,   ενώ  λιγότεροι  θα  προτιμούσαν  ψάρι  με  λαχανικά  και  ψωμί. Στην  ερώτηση  εάν  προτιμούν  να  τρώνε  έξω  από  το  σπίτι, οι  περισσότεροι  απάντησαν  1-2  φορές  την  εβδομάδα.

Τα  αποτελέσματα  της  έρευνας  απέδειξαν  ότι  οι  νέοι  δεν   έχουν  σωστές  διατροφικές  συνήθειες,  πράγμα  που  πρέπει  να  προβληματίσει   τα  παιδιά, προκειμένου  να  τροποποιήσουν  τον  τρόπο  που  διατρέφονται.

Οι   μαθητές   της   Β?    τάξης  του   Γυμνασίου   της  Ανδραβίδας στο  2ο τρίμηνο  προσέγγισαν  την  ενότητα  <<κοινωνικά   προβλήματα>>,  με  τη  μέθοδο   του  project. Κάποιοι   μαθητές  ανέλαβαν  ένα  κοινωνικό   πρόβλημα,  το  οποίο  παρουσίασαν  στην  τάξη   με  σκοπό  να  ευαισθητοποιηθούν  και  να  προβληματιστούν  σε  σχέση  με  τα  αίτια  που  τα  προκαλούν,   τις  επιπτώσεις  που  έχουν,  καθώς  και  τα  μέτρα  για  την  αντιμετώπισή  τους. Οι  μαθητές  είχαν   την  ευκαιρία  να  κατά-πιαστούν  με  τη  φτώχεια,  την  ανεργία,  την  εγκληματικότητα,  την  ενδοσχολική  και  ενδοοικογενειακή   βία,   τα  τροχαία  ατυχήματα,  τα     ναρκωτικά,  το  ρατσισμό.

Στο  3ο τρίμηνο   οι  μαθητές  ασχολήθηκαν  με  ένα   δεύτερο  project  με  θέμα: <<Τα  Μ.Μ.Ε.>>. Ανακάλυψαν  τα  ιδιαίτερα  χαρακτηριστικά  τους,τις   δυνατότητες  που  μας  δίνουν,   πλεονεκτήματα  και  μειονεκτήματα. Επίσης   διεξήγαγαν   έρευνα  με  σκοπό  τη  διαπίστωση   του  ρόλου   της   τηλεόρασης    και  του   Η/Υ   στη   ζωή  των   νέων  της  πόλης   μας. Η   χρήση  της   τεχνικής   της  έρευνας  αποδείχθηκε  θετική  εμπειρία    για  τα   παιδιά. Στο  ερωτηματολόγιο   που  διατύπωσαν  απάντησαν  100  παιδιά (53 κορίτσια  και 47   αγόρια). Μετά  από  επεξεργασία  των  ερωτηματολογίων  διαπίστωσαν  ότι   τα   περισσότερα  σπίτια  διαθέτουν  2-3  τηλεοράσεις. Ο   μεγαλύτερος  αριθμός  παιδιών   παρακολουθεί   τηλεόραση  6-18  ώρες  την   εβδομάδα  και  οι   τηλεοπτικές   προβολές   που   προτιμούν   είναι   οι  ταινίες   και  οι  σειρές. Στις  εκπομπές   υψηλής   τηλεθέασης  την  πρώτη  θέση  κατέχουν  οι  ΒΑΣΙΛΙΑΔΕΣ   και  ακολουθούν   ΤΑ  ΚΛΕΜΜΕΝΑ   ΟΝΕΙΡΑ,  ΤΟ  ΡΑΔΙΟ  ΑΡΒΥΛΑ   και  το   WIPE  OUT. Σε  περίπτωση  βλάβης   της   τηλε-όρασης  οι  περισσότεροι   θα  κατέφευγαν   στον  Η/Υ, ενώ  αρκετά  παιδιά  θα  επέλεγαν   να   συναντήσουν  φίλους  ή  να  αθληθούν. Όσον  αφορά  την  ενασχόληση   με  τον  Η/Υ  τα  περισσότερα  παιδιά   αφιερώνουν   6-18  ώρες  την  εβδομάδα   και  προτιμούν  να  επικοινωνούν  με   φίλους.

Τα  αποτελέσματα  της   έρευνας   έδειξαν  ότι   τα   παιδιά  δεν   ξοδεύουν   πολύ  χρόνο  στον   Η/Υ   και   στην  τηλεόραση. Αυτό   οφείλεται  στις  εναλλακτικές  διεξόδους   που  παρέχει   η  πόλη   μας  στους   νέους.

Τελευταία Ενημέρωση στις Πέμπτη, 21 Ιούνιος 2012 10:37