Σχολική & Κοινωνική Ζωή PDF Εκτύπωση E-mail
Τετάρτη, 10 Ιούνιος 2015 09:01

Το μάθημα Σχολική και Κοινωνική Ζωή (ΣΚΖ) διδάχθηκε φέτος στην Α' τάξη από την καθηγήτρια Φραγκαναστάση Λαμπρινή ΠΕ06, και τα δύο τμήματα ασχολήθηκαν με τα θέματα που παρουσιάζονται παρακάτω:

Μάθημα: Σχολική και Κοινωνική Ζωή (ΣΚΖ)

Τμήμα: Α1

Υπεύθυνη καθηγήτρια: Φραγκαναστάση Λαμπρινή, ΠΕ06

Θέμα εργασίας για το σχολικό έτος 2014-15:

Το σχολείο ως κοινότητα:

· οι κανόνες του

· οι ρόλοι μαθητή-καθηγητή και πώς επηρεάζουν τις σχέσεις των μαθητών

· πώς αντιδρούν οι μαθητές σε πίεση (μαθημάτων-συνομήλικων)

· πώς λύνονται οι διαφορές/ συγκρούσεις

· εάν υπάρχουν περιπτώσεις βίας (ψυχολογικής- σωματικής) στο σχολείο

· πώς θα θέλαμε να λειτουργεί το σχολείο

Διαδικασία:

Οι μαθητές συζήτησαν κάποια βασικά θέματα, όπως τους κανόνες του σχολείου και κατά πόσο τους τηρούν... τις σχέσεις μεταξύ τους αλλά και με τους καθηγητές.

Στη συνέχεια μοιράστηκαν σε ομάδες των 4 ατόμων (σε σύνολο 16 παιδιών) και ανέλαβαν από ένα επιμέρους θέμα:

· ενδοσχολική βία

· ρόλοι καθηγητή-μαθητή

· άγχος-πίεση

· ρατσισμός

Αφού βρήκαν πηγές, τις αναλύσαμε στο στην τάξη και αποφάσισαν στα πιο βασικά σημεία τους, ετοίμασαν σαν ομάδα μία παρουσίαση εμπλουτίζοντας με εικόνες ή και βίντεο και την παρουσίασαν στο τμήμα τους. Έγινε ανατροφοδότηση και συζήτηση για το πώς θα ήθελαν να λειτουργεί το σχολείο.

Μάθημα: Σχολική και Κοινωνική Ζωή (ΣΚΖ)

Τμήμα: Α2

Υπεύθυνη καθηγήτρια: Φραγκαναστάση Λαμπρινή, ΠΕ06

Θέμα εργασίας για το σχολικό έτος 2014-15:

Οι σχέσεις των μαθητών στο σχολείο και εκτός.

· Πώς δημιουργούνται φιλίες; Τι θεωρούμε βασικά στοιχεία σε ένα φίλο;

· Πόσο μας επηρεάζουν οι φίλοι μας; Τι ρόλο παίζουν στη ζωή μας;

· Παραμένουν οι φιλίες του δημοτικού στο γυμνάσιο ή αλλάζουν; Τι το προκαλεί;

· Πόσο ?ανοιχτοί? είμαστε στο να συμπεριλάβουμε στην παρέα μας άτομα από άλλη περιοχή/ χώρα; Κάνουμε παρέα με άτομα από το άλλο φύλο;

Διαδικασία:

Οι μαθητές ξεκίνησαν με βιωματικές δραστηριότητες σχετικά με τη φιλία. Ζωγράφησαν δέντρα που στα κλαδιά είχαν στοιχεία που θέλουν σε ένα φίλο ή δεν θέλουν, αλλά και τι σημαίνει φιλία σε αυτούς. Έκαναν φύλλο εργασίας σχετικά με τους τσακωμούς που έχουν περάσει με φίλους και πώς τους έχουν κάνει να νιώσουν.

Μετά από συζήτηση και χωρισμός σε 3 ομάδες (σε σύνολο 15 παιδιών) δούλεψαν πάνω σε τρία θέματα:

· πώς κάνουμε φίλους

· πως αντιμετωπίζουμε τσακωμούς με φίλους

· πόσο ρατσιστές είμαστε στις παρέες μας

Αφού βρήκαν πηγές, τις αναλύσαμε στο στην τάξη και αποφάσισαν στα πιο βασικά σημεία τους, ετοίμασαν σαν ομάδα μία παρουσίαση εμπλουτίζοντας με εικόνες ή και βίντεο και την παρουσίασαν στο τμήμα τους. Έγινε ανατροφοδότηση και συζήτηση.

Οι εργασίες και των δύο τμημάτων αναρτήθηκαν στην ιστοσελίδα του σχολείου και παρουσιάστηκαν και στο άλλο τμήμα της τάξης.

Τμήμα Α1:

Ζευς

Σαλάτα

Τρέχα Γύρευε

Ωραία μαλλιά

Τμήμα Α2:

Οι Απίθανοι Ντετέκτιβ

Οικογένεια Ντάλτον

Τα αλητάκια της Γνώσης

Τελευταία Ενημέρωση στις Τετάρτη, 10 Ιούνιος 2015 10:20
 
 

sch.gr

saferinternet

digital school

blog andrav